Gebruikers in Voluit Suite toevoegen en rechten toekennen

Aan de slag met gebruikersrechten

Om gebruikersrechten te beheren:

  • Ga naar Instellingen → Mijn team
  • Klik op het bewerk-icoon bij de gebruiker waarvan je de rechten wilt aanpassen
  • Klik op 'Rollen & Rechten' in het linkermenu

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/155026865768/original/IH3HJ_2PSMtoeub0ZW0wCDeVeQrvxPGBSw.png?1717089995

Gebruikersrol toewijzen

Kies of de gebruiker een beheerder of een gebruiker is.

Gebruikersrollen bepalen de algemene toegang, terwijl rechten bepalen welke modules ze kunnen gebruiken. We raden aan om beheerderstoegang alleen te geven aan teamleiders, vertrouwde medewerkers of interne managers.

  • Beheerder: Volledige controle over alle tools, instellingen en gegevens binnen het account
  • Gebruiker: Beperkte toegang op basis van rechten; kan worden beperkt tot alleen toegewezen gegevens

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/155026867552/original/qabDP_ReLqER8ztaJwms96WGGnjky6N9tA.png?1717092849

Zichtbaarheid beperken tot toegewezen data

Voor de gebruikersrol 'Gebruiker' kun je de toegang beperken tot alleen de gegevens die aan deze persoon zijn toegewezen. Als je bijvoorbeeld twee verkopers in je team hebt en niet wilt dat ze elkaars leads of contacten kunnen zien, selecteer je 'Alleen toegewezen data'.

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/155026867540/original/bzBO3ub04I6mnvD8zemCVoU-mdbB6H0agA.png?1717092813

Rechten toewijzen

Beheerders kunnen gedetailleerde rechten toewijzen aan gebruikers. Je kunt de rechten op twee niveaus beheren:

  • Module: Schakel de module uit om de toegang volledig te blokkeren
  • Gedetailleerd: Gebruik selectievakjes om specifieke rechten in te stellen

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/155026867436/original/g2zv3CquWqyHmZLZ-DHvvC51-ec3oX29jg.png?1717092636

Module-specifieke gedetailleerde rechten

Voluit Suite biedt gedetailleerde controle over toegang tot individuele modules en hun sub-functies. Gedetailleerde rechten geven je de mogelijkheid om gebruikers precieze toegang te geven tot specifieke tools en functies binnen een account. Dit is ideaal voor het beheren van grote teams, het beperken van gevoelige acties en het verminderen van het risico op onbedoelde wijzigingen.

Gedetailleerde rechten zijn beschikbaar voor de volgende gebieden:

  • AI Assistenten
  • Account instellingen
  • Account tools
  • Automatisering (inclusief Workflows)
  • Blogs
  • Agenda's
  • Certificaten
  • Communities
  • Contacten
  • Gesprekken
  • Formulieren
  • Funnels
  • Samenwerken
  • Integraties
  • Marketing
  • Media
  • Lidmaatschappen
  • Kansen
  • Betalingen
  • QR Codes
  • Quizzen
  • Dashboard
  • Reputatie
  • Enquêtes
  • Gebruikersbeheer
  • WordPress

Rechten kopiëren

Beheerders kunnen de gedetailleerde rechten van een gebruiker kopiëren naar een andere gebruiker. Als Bob bijvoorbeeld bij het verkoopteam komt, kan de beheerder de rechten van Alex naar Bob kopiëren.

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/155026867593/original/RCiZ3IFRSC3ET2fo0cv7wR6vtO6ljFoFUA.png?1717092916

Een medewerker een nieuw wachtwoord sturen

Ga naar Instellingen → Mijn team → Klik op de medewerker die zijn wachtwoord niet meer weet.

Er is een blauwe "Wachtwoord vergeten" knop die automatisch een e-mail stuurt naar de gebruiker om hun wachtwoord opnieuw in te stellen. Wil je deze optie overslaan en handmatig een wachtwoord instellen? Klik dan op "Geavanceerde instellingen".

Video uitleg

Samenvatting

De video laat zien hoe en waar je mensen kunt toevoegen aan je team en waarom en hoe je de rechten in detail kunt bepalen.



Veelgestelde vragen

V: Wat gebeurt er als ik een module uitschakel voor een gebruiker, maar deze wordt gebruikt in een automatisering?

De gebruiker ziet de module niet en kan er niet mee werken, maar automatiseringen blijven gewoon doorlopen. Zorg ervoor dat iemand anders volledige toegang behoudt om deze automatiseringen te beheren.

V: Kan ik verschillende rechten toewijzen voor elke agenda?

Ja, agendarechten zijn gedetailleerd in te stellen. Je kunt afspraakmogelijkheden voor specifieke agenda's toestaan of volledige beheerdersrechten geven.

V: Kan ik rechten in bulk toewijzen aan meerdere gebruikers?

Nee. Je kunt de functie 'Rechten kopiëren' gebruiken om één voor één rechten toe te wijzen, of bulk-toewijzing aanvragen via onze roadmap.

V: Ik kan geen nieuwe gebruiker toevoegen. Ik krijg de fout dat de gebruiker al bestaat.

Als je een foutmelding krijgt met de tekst "Een gebruiker met dit e-mailadres bestaat al in dit account", betekent dit dat deze persoon al in ons systeem staat en een gebruiker of beheerder is (of was) van een ander Voluit Suite account. Neem contact met ons op via e-mail op support@voluitsuite.nl. Vermeld daarbij je Voluit Suite accountnaam en het e-mailadres van het teamlid dat je wilt toevoegen. Wij voegen deze persoon dan toe aan de achterkant van het systeem.

Deze persoon heeft dan dezelfde rechten in de twee Voluit Suite accounts. Wil je een persoon toevoegen met andere rechten in jouw account dan heeft die persoon een ander email adres nodig dan het email adres waarmee hij in het andere Voluit Suite account zit.

Oftewel, de rechten zijn gekoppeld aan het email adres. Je kunt wel meerdere Voluit Suite accounts hebben op één email adres en dan ook makkelijk switchen tussen accounts maar dan heb je dus in elk account dezelfde rechten.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer later nog eens.