Slim taggen
Om geen wildgroei van tags te krijgen (en geloof ons, dat gaat snel) zorg je voor een naamgeving die jij zelf snapt. Denk aan:
Int - [naam van product/dienst]
Hiermee geef je aan dat iemand interesse heeft getoond voor je product of dienst. Dit is super handig om je warme leads te ontdekken en niet uit het oog te verliezen. Wanneer geef je deze tag? Als iemand bijv in je DM heeft geïnformeerd naar prijzen of meer info. Of wanneer iemand op een (trigger)link naar de verkooppagina van je product heeft geklikt of naar een checkout pagina.
kl - [naam van product/dienst]
Hiermee geef je aan dat iemand je product/ dienst heeft gekocht en klant is. Handig zodat je diegene niet blijft spammen met aanbiedingen van je product of dienst. Je kunt dit in de automatiseringen uitsluiten met een if/then actie.
au of zap - [naam van automatisering]
Handige tag om automatiseringen mee te starten. Dan weet je altijd, als ik deze tag aan een contact in mijn CRM geef dan gaat er een automatisering starten. Zorg er dan ook voor dat dit de enige soort tag is die als trigger wordt gebruikt om workflows/automatiseringen te starten.