Heractivatie account na account overdracht
Een account overdracht is het verplaatsen van een account van het ene agency (Afgifteagency) naar het andere agency (Ontvangende agency), in dit geval Voluit Suite. Het is geen samenvoegen van data. We kunnen de data van één account niet samenvoegen en in een ander account plaatsen, noch kunnen we het account gedeeltelijk overdragen (sommige data wel, andere niet).
Welke informatie en assets worden overgedragen bij een account overdracht?
- Websites en funnels worden allemaal overgedragen.
- Voluit Suite kalenders worden overgedragen.
- Let op: De externe kalender integraties worden losgekoppeld.
- Alle automatiseringen worden overgedragen.
- Let op: Ze worden allemaal ingesteld op Draft.
- Contacten en hun gesprekken, afspraken, opportunities en historie worden overgedragen.
- Alle gebruikers met User Type 'Account', en alleen toegewezen aan dat specifieke account en geen ander account, worden overgedragen.
- Contacten blijven in de workflow.
- De workflow-inschrijvingsdata blijft zoals deze is in workflows.
- Toegang tot Memberships blijft behouden.
- Account-level API Keys blijven hetzelfde.
Welke informatie en assets worden niet overgedragen?
- Alle auth-verbindingen worden verwijderd (bijv. Google, FB, Instagram, Quickbooks, Clio, DrChrono, Listings)
- Alle Facebook- en Google-instellingen worden gewist
- Account-level Stripe-velden worden gewist
- Smartlists worden momenteel niet overgedragen met het account
- Alle actieve abonnementen zoals AI werknemer, Whatsapp, Dedicated IP etc. worden niet overgedragen. Deze moeten worden opgezegd voordat de overdracht kan plaatsvinden en in Voluit Suite weer worden geactiveerd.
Telefoonnummer overdracht
Beide agencies gebruiken LeadConnector
- Als BEIDE agencies (het afgiftende en ontvangende agency) samen met het account dat moet worden overgedragen op LC zitten, dan worden de telefoonnummers automatisch overgedragen met het account.
- A2P DLC-status blijft behouden. Accounts hoeven de telefoonnummers die al zijn geregistreerd niet opnieuw te registreren.
- Alle kosten voor telefoongebruik worden vanaf dat moment in rekening gebracht bij het account in Voluit Suite.
Afgifte Agency gebruikt niet LeadConnector (maar gebruikt Twilio)
Het is jouw verantwoordelijkheid om samen met de vorige accounteigenaar en Twilio te werken om eventuele telefoonnummers over te zetten die je verbonden wilt houden met het overgedragen account.
ℹ️ Voluit Suite gebruikt LeadConnector/ LC Phone.
E-mailservices overdracht
Als het account in een LC zit:
- Agency-toegewezen Dedicated Domain:
- Het domein dat is toegewezen door het oorspronkelijke agency wordt verwijderd tijdens de overdracht.
- Account-eigendom Dedicated Domain:
- Het domein wordt overgedragen samen met het account.
- Als het domein een dedicated IP heeft, wordt deze losgekoppeld en het IP-abonnement verwijderd.
- E-mailverificatie:
- De AAN/UIT-status van e-mailverificatie blijft behouden tijdens de overdracht.
- LC-status na overdracht:
- Als het nieuwe agency ook in LC zit, blijft het account in LC.
- Als het nieuwe agency zijn eigen e-mailservice gebruikt (non-LC), schakelt het account over naar non-LC.
ℹ️ Voluit Suite gebruikt LeadConnector/ LC Email.
Als het account in een non-LC agency zit (gebruikt eigen e-mailservice):
- Mailgun (Eigen of Geërfd):
- Elk Mailgun-account (account of agency-verstrekt) wordt verwijderd, en het account gebruikt de standaard e-mailprovider van het nieuwe agency.
- SMTP (Eigen of Geërfd):
- Op dezelfde manier wordt elke SMTP-configuratie verwijderd, en het account neemt de SMTP/e-mailprovider over die is ingesteld door het nieuwe agency.
Veelgestelde vragen
V: Kan ik één account samenvoegen met een ander?
Nee. Account overdrachten zijn een verplaatsing van het volledige account, niet alleen een verplaatsing van de data erin. Deze verplaatsing vindt plaats van het ene agency naar het andere.
V: Wat is de voorbereiding die ik moet doen aan het account voordat ik het overdraag?
- Zorg ervoor dat alle gebruikers die je wilt overdragen User Type 'Account' hebben en alleen zijn toegewezen aan dit specifieke account dat wordt overgedragen.
- Vraag aan de afgifte agency om SaaS modus uitgeschakeld te hebben.
- Alle actieve abonnementen zoals AI werknemer, Whatsapp, Dedicated IP etc. moeten worden opgezegd voordat de overdracht wordt aangevraagd.
V: Wat is de setup die ik nodig heb zodra de overdracht is gemaakt?
- Je moet creditcard opnieuw invoeren en de account-level Stripe instellen
- Je moet alle abonnementen weer activeren in Voluit Suite (AI werknemer, Whatsapp, Dedicated IP)
- Je moet LC Email, Mailgun/SMTP en Twilio opnieuw toevoegen
- Je moet je domeinen opnieuw toevoegen
- Je test je email en telefoon verbindingen en activeert daarna je automatiseringen
- Je moet alle auth-verbindingen opnieuw verbinden (bijv. Google, FB, Quickbooks, Clio, DrChrono)
- Je moet Facebook en Google opnieuw integreren
V: Zijn de verwijderde workflows zichtbaar in het tabblad "Deleted" wanneer een account wordt overgedragen?
Verwijderde workflows van het oude account zijn niet zichtbaar in het nieuwe account. Alleen de verwijderde workflows van het nieuwe account worden weergegeven in het tabblad "Deleted".