Jouw persoonlijke emailverzenddomein instellen

Persoonlijke verzenddomeinen in Voluit Suite

E-mailmarketing is een effectieve manier om klanten te bereiken en je verkoop te verhogen. Met een persoonlijk verzenddomein heb je controle over wat er als afzender van je bedrijf verschijnt. Dit helpt je om spamfilters te vermijden en voorkomt dat je berichten door ongewenste mailservers worden geblokkeerd.

Begin direct met het instellen van je persoonlijke verzenddomein om je e-mailmarketing te optimaliseren.

🚨 BELANGRIJK: Als je een nieuw domein gebruikt dat nog nooit voor e-mail is gebruikt, warm het domein dan eerst op voordat je naar een grote lijst mailt. Als je dit niet doet, zal dit resulteren in slechte afleverbaarheid.

Wat is een persoonlijk verzenddomein?

Een persoonlijk verzenddomein zorgt ervoor dat e-mails worden verzonden onder de naam van je eigen merk, wat bijdraagt aan een betere reputatie bij e-mailservices. Elk account kan een persoonlijk verzenddomein aanmaken.

Standaard tonen alle e-mails die vanaf ons platform worden verzonden de naam van onze e-mailservers in de "**verzonden namens**" of "**verzonden via**" e-mailheaders:

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48265938968/original/spw7PyvCIf6DlxRXiukwE1KRAbxsW5nK9w.png?1669638686

Als je verzenddomein hieronder staat, gebruik je de standaarddomeinen van Voluit Suite.

  • mg.msgsndr.org
  • mg.msgsndr.net
  • replies001.msgsndr.com
  • replies.msgsndr.com
  • replies000.msgsndr.com
  • ec1.msgsndr.org
  • ec1.msgsndr.net

Wanneer je je eigen persoonlijke mailserverdomein instelt, zie je een ander "**verzonden door**," "**verzonden namens**," of "**verzonden via**" veld.

Hoe maak je een persoonlijk verzenddomein aan?

Je kunt meerdere verzenddomeinen onder je account aanmaken en er één actief maken.

  1. Ga naar Instellingen -> E-mailservices
  2. Klik op de '**Persoonlijk domein**' knop.
  3. Vervolgens stel je de DNS records in bij je hostingprovider. Zie de video onderaan voor een demonstratie.

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48266011842/original/2vSwdC8UDRIvgg8Nxg03cX3oivgmKwUnjg.png?1669651395

👉 Let op: Het propagatieproces kan tot 24 uur duren. Als het langer dan 24 uur duurt, controleer dan je DNS-instellingen opnieuw via bovenstaand proces.

  1. Verifieer je domein

Voeg je nieuwe DNS-records toe aan het platform van je DNS-provider om het verzenddomein te activeren. Elke domeinhost heeft een iets andere methode om dit te doen.

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48266019581/original/ULirlt2iKm4tlyTAcqEPEbZngi4m5KFHHg.png?1669653005

Hoe stel je specifieke verzenddomeinen in voor Workflows, Bulk Acties, E-mailcampagnes, etc.

👉 Op dit moment kunnen domeinen worden toegewezen aan Campagnes, Bulk e-mail, Één-op-één gesprekken en Workflow e-mails. Het standaard persoonlijke domein wordt gebruikt voor alle andere e-mails.

Als je verschillende verzenddomeinen wilt gebruiken voor bijvoorbeeld Workflows, E-mailcampagnes, Bulk Actie E-mails en Handmatige 1-op-1 e-mails, kun je dit configureren via:

Instellingen -> E-mailservices → SMTP Service → Persoonlijk Domein en IP → Domeinconfiguratie

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/155024423997/original/MwbK5FXsS2k4OyYNDobeWxAyYCq8QC3sfw.png?1713046276

Frequentie-instellingen (deze functie wordt aanbevolen voor verzenders met hoge volumes)

Met deze functionaliteit kun je een percentage van je geplande e-mails toewijzen aan elk domein dat je hebt toegevoegd.

Door verschillende frequenties toe te wijzen aan elk domein, kun je prioriteit geven aan domeinen met betere afleveringsresultaten of de verzendfrequentie aanpassen op basis van de prestaties van elk domein. Dit helpt ervoor te zorgen dat e-mails consistent in de inboxen van de beoogde ontvangers terechtkomen.

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/155024424011/original/iknMDP50VIX3j6kLdDJR3a4pbbVHEoCpxg.png?1713046362

Hoe stel je een standaard header in voor een persoonlijk verzenddomein?

Je kunt een standaard "Van adres en E-mail" instellen voor persoonlijke domeinen onder je account, alleen voor de domeinen die zijn aangemaakt voor accounts.

Ga naar Instellingen → E-mailservice → SMTP Service → Persoonlijk Domein en IP → Stel headers in onder persoonlijk domein.

De ingestelde header wordt toegepast op alle e-mails die via het domein worden verzonden.

Veelgestelde vragen

Hoe kies je een verzenddomein voor je account?

Het is aan te raden om een uniek subdomein te gebruiken dat niet voor andere doeleinden wordt gebruikt. Een subdomein is een secundair deel van je hoofddomein. Bijvoorbeeld, als je persoonlijke verzenddomein hello@mg.jouwmerk.nl is, dan is "mg" het subdomein.


Ik heb een domein toegevoegd dat nog niet is geverifieerd en sommige records zijn niet geverifieerd. Hoe genereer ik een SSL-certificaat voor een Persoonlijk Verzenddomein?

  1. Ga naar Instellingen → E-mailinstellingen → Domeinservices
  2. Alle niet-geverifieerde domeinen staan in een inactieve status

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/48266012644/original/HId6bwZLXtHzQVMcReIBVLpozaZfBkBxeA.png?1669651502

  1. Je ziet nu dezelfde records en niet-geverifieerde records. Zodra je alle records hebt toegevoegd, klik je opnieuw op de knop Verifiëren om een SSL-certificaat te genereren.

Hoe verwijder je een domein?

Ga naar Instellingen -> E-mailinstellingen -> Domeinservices

Klik op de drie puntjes en klik op de verwijder-knop.


Hoe stel je een toegewezen domein in als actief/standaard?

Vink het selectievakje aan om het domein als actief/standaard in te stellen.


Hoe stel je een toegewezen IP in?

Raadpleeg hiervoor dit document.


Bij het toevoegen van een toegewezen domein verschijnt de melding 'Domein verwijst al naar e-mailserver!'

Je kunt de MX- en SPF-records van het domein controleren via

https://mxtoolbox.com/supertool3

Alle MX- of SPF-records zorgen ervoor dat het systeem het domein afwijst, zelfs als het onze records zijn. Deze records moeten eerst worden verwijderd.

https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/155031303426/original/6Y8sSUjzq6TXy4Go0k5zWPyisbpMzEqDzQ.png?1724098042


Video uitleg

Samenvatting

Hoe je e-mail instelt in voluit suite:

We beginnen bij de basis: naar instellingen gaan, e-mail services vinden en een persoonlijk verzenddomein instellen voor betere mailreputatie. Ik bespreek ook hoe je je creditcard toevoegt en zorgt dat je voldoende saldo hebt om e-mails te betalen.

Vervolgens gaan we door het proces van het toevoegen van een nieuw domein en het configureren van DNS instellingen bij je hosting provider.

Als laatste bekijk ik hoe je je e-mail verzendinstellingen automatiseert en gebruiksklaar maakt met custom values. Kijk vooral de volledige video voor alle details en tips!

Genoemde links

Variabele groei tarieven voluit suite

dns checker

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer later nog eens.