E-mails rondom betalingen, facturen en offertes
π Er zijn verschillende emails die je (automatisch) kunt sturen nav betalingen, facturen en offertes. Hier een overzicht.
Betaalbewijzen
Dit is officieel geen factuur maar simpelweg een receipt, zie het als een bonnetje. Een bewijs dat je betaald hebt. Deze kun je automatisch laten sturen na elke betaling. Dat stel je in bij Betalingen β Instellingen β Ontvangsten.
De begeleidende email kun je helemaal naar wens aanpassen door een email sjabloon te maken voor je betaalbewijzen bij Marketing β Emails β Sjablonen (gebruik hierbij de aangepaste waarde van Receipts/ Betaalbewijzen).
Vervolgens selecteer je dat email sjabloon bij Betalingen β Instellingen β Ontvangsten β email sjabloon:
Facturen en Offertes (Schattingen)
Deze stuur je handmatig of automatisch (zie links onderaan).
De begeleidende emails kun je naar wens helemaal opmaken in een email sjabloon bij Marketing β Emails β Sjablonen.
Dat sjabloon selecteer je dan bij de factuur instellingen bij Betalingen β Facturen β knop met instellingenwiel β Meldingen β Klant meldingen.
En voor offertes selecteer je dat sjabloon bij de offerte instellingen bij Betalingen β Schattingen β knop met instellingenwiel β Meldingen β Klant meldingen.