4. De branding van je community (klant portaal en groepen, email notificaties)

De basis instellingen in het klant portaal

Een aantal branding instellingen (login scherm, logo, favicon, etc) doe je in de instellingen van het klant portaal. Zie voor een stap voor stap beschrijving in de pagina 1. Maak je cursus (inhoud en look en feel) - stap voor stap bij het gedeelte over het klantportaal.

Branding instellingen per groep in je community

Per groep kun je ook alle kleuren instellen.

Ga hiervoor naar Lidmaatschappen β†’ Gemeenschappen β†’ Groepen en klik op de Login knop van de groep waar je iets wilt aanpassen.

Ga naar instellingen of settings binnen de groep.

Onder kopje Branding kun je een aantal dingen aanpassen.

Onder kopje Themes kun je kleuren aanpassen.

Als je je eigen kleuren daar wilt en geen random kleurpalet klik je hier op de knop Custom theme.

Email notificaties van community + cursus activiteiten

Ga naar Websites -> Klantportaal -> Instellingen -> Email instellingen

Hier kun je de volgende notificaties aan en uit zetten:

Standaard notificaties zien er zo uit

Tagged in Post @everyone

New Courses added

πŸ‘‰ Alle leden die in de groep zitten waar je de cursus aan toevoegt ontvangen deze mail.

Membership approved

New calendar event created

Je eigen branded email notificaties maken

Ga naar Marketing β†’ E-mails β†’ Sjablonen

Maak een nieuwe email sjabloon.

Ga terug naar Websites β†’ Klant portaal β†’ Instellingen β†’ Email instellingen

Achter elke notificatie kun je een email sjabloon selecteren.

Hoe krijg je toegang tot notificaties?

  • Ga naar het bel-icoontje in de klant portaal applicatie.
  • Alle notificaties, inclusief die van onderliggende apps (cursussen, communities), staan op dezelfde plek.
  • Klik op elke notificatie om details te bekijken of relevante acties te ondernemen. Alle notificaties voor alle community groepen vind je op dezelfde plek. Voor alle in-app notificaties ontvang je ook e-mailnotificaties.

πŸ‘‰ Let op: Alle notificaties die via het klantportaal worden verstuurd (inclusief communities) worden in rekening gebracht.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer later nog eens.