Afspraak notificaties: E-mail & In-App Meldingen

Je kunt meldingen versturen wanneer afspraken worden geboekt, geannuleerd, verzet of wanneer er herinneringen of follow-ups nodig zijn. Je kunt deze meldingen instellen voor contacten, gasten, gebruikers en extra e-mailadressen.

Beschikbare Meldingen

Er zijn zes verschillende soorten meldingen beschikbaar, zowel via e-mail als in de app:

  1. Afspraak Geboekt (Niet Bevestigd): Direct verzonden bij een onbevestigde boeking
  2. Afspraak Geboekt (Bevestigd): Direct verzonden bij een bevestigde boeking of statuswijziging
  3. Annulering: Bij annulering, no-show of ongeldige afspraak
  4. Verzetten: Bij wijziging van datum of tijd
  5. Herinnering: Vooraf aan de afspraak
  6. Follow-up: Na de afspraak

Meldingen Instellen

Je kunt meldingen per agenda beheren met deze stappen:

Stap 1: Ga naar Meldingen

  1. Open Agenda > Agenda Instellingen
  2. Kies je agenda
  3. Klik op Meldingen

Stap 2: Meldingen Aanpassen

  • Inhoud Aanpassen per ontvanger: Contact, Gast, Gebruiker of Extra E-mails
  • Meldingen Uitschakelen voor specifieke ontvangers

E-mail Meldingen

  • Kies een melding en ga naar het E-mail tabblad
  • Kies een bestaande e-mailtemplate of maak een nieuwe aan
  • Verstuur een test e-mail om het resultaat te zien
  • Voor Herinneringen en Follow-ups:
    • Herinneringen: Stel in hoeveel tijd voor de afspraak
    • Follow-ups: Stel in hoeveel tijd na de afspraak


In-App Meldingen

  • Ga naar het In-App tabblad
  • Kies Ontvangers
    • Zet de melding aan
    • Selecteer de gebruikers
  • Stel Tijden in voor Herinneringen en Follow-ups
    • Herinneringen: Tijd voor de afspraak
    • Follow-ups: Tijd na de afspraak

Belangrijke Punten

In-App Meldingen:

  1. Je kunt per melding kiezen welke je wilt gebruiken
  2. Bij Evenement Agenda's ontvangen accountbeheerders standaard de meldingen
  3. Bij andere agenda's ontvangt de toegewezen gebruiker standaard de meldingen

E-mail Meldingen:

  1. Voeg extra ontvangers toe door hun e-mailadressen in te vullen
  2. Maak e-mailtemplates via de E-mail Builder in Marketing > E-mails > Templates
  3. Zorg voor een onderwerpregel in je e-mailtemplate
  4. Bij gebruik van de Gast Toevoegen functie met een formulier, kunnen gasten automatisch een link naar het formulier ontvangen na bevestiging. Let op dat je dan niet ook nog een aparte bevestigingsmail hebt ingesteld

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer later nog eens.