Wat staat er op de abonnementen pagina
In dit artikel leggen we uit hoe de abonnementenpagina werkt
Ga naar Betalingen > Klik dan op Abonnementen
Let op:
Alleen abonnementen die zijn aangemaakt via funnel versie 2 bestelformulieren worden weergegeven op de abonnementenpagina.
De mogelijkheid om abonnementen op te zeggen/terugbetalingen te starten wordt binnenkort toegevoegd, zodat je abonnementen kunt beheren zonder naar Stripe te gaan
Wat staat er op de Abonnementenpagina?
De lijst bevat alle abonnementen die zijn aangemaakt via 1-staps of 2-staps bestelformulieren in funnels versie 2 met:
- Betalingsprovider en Abonnement-ID
- Klantgegevens
- Bron van het abonnement
- Aanmaakdatum
- Abonnementsbedrag
- Status van het abonnement
Welke details zijn zichtbaar in een abonnement?
- Gegevens van de betalingsprovider en de bron van het abonnement
- Volgende transacties voor abonnementen aangemaakt via Stripe
Wat betekenen de verschillende statussen?
Status | Stripe | Paypal |
Trial | trialing | |
Active | active | active |
Canceled | canceled | canceled |
Suspended | suspended | |
Failed | incomplete_expired | |
Incomplete | incomplete, past_due | approval pending, approved |
Unpaid | unpaid | |
Expired | expired |
We hebben de abonnementsstatussen van Stripe en PayPal gegroepeerd volgens bovenstaande indeling. Bekijk wat deze statussen betekenen in Stripe en Paypal
Blijven deze statussen gesynchroniseerd met Stripe/PayPal?
- Voor Stripe blijven de abonnementsstatus en ontvangen betalingen gesynchroniseerd met je Stripe dashboard. Als je bijvoorbeeld een abonnement in Stripe annuleert, wordt dit ook als Geannuleerd weergegeven in je abonnementslijst. Alle toekomstige betalingen blijven ook gesynchroniseerd met je Stripe dashboard.
- De abonnementsstatus blijft niet gesynchroniseerd als het abonnement is aangemaakt via PayPal. Bij PayPal-abonnementen worden toekomstige betalingen momenteel niet bijgehouden. Het abonnement wordt wel geregistreerd zodat je abonnementen via PayPal kunt volgen.
Worden mislukte abonnementen door betalingsproblemen ook weergegeven?
Nee, als de betaling mislukt bij de eerste betaling voor het abonnement tijdens het verzenden van het bestelformulier, wordt dit niet geregistreerd op de abonnementenpagina. Je kunt het contact nog steeds volgen omdat het contact wel wordt aangemaakt in zowel 1-staps als 2-staps bestelformulieren.
Wat staat er niet op de abonnementenpagina?
- Terugkerende sjablonen aangemaakt in de facturen-sectie
- Abonnementen aangemaakt in de Lidmaatschappen-sectie