Wat staat er op de abonnementen pagina

In dit artikel leggen we uit hoe de abonnementenpagina werkt

Ga naar Betalingen > Klik dan op Abonnementen

Let op:

Alleen abonnementen die zijn aangemaakt via funnel versie 2 bestelformulieren worden weergegeven op de abonnementenpagina.

De mogelijkheid om abonnementen op te zeggen/terugbetalingen te starten wordt binnenkort toegevoegd, zodat je abonnementen kunt beheren zonder naar Stripe te gaan

Wat staat er op de Abonnementenpagina?

De lijst bevat alle abonnementen die zijn aangemaakt via 1-staps of 2-staps bestelformulieren in funnels versie 2 met:

  • Betalingsprovider en Abonnement-ID
  • Klantgegevens
  • Bron van het abonnement
  • Aanmaakdatum
  • Abonnementsbedrag
  • Status van het abonnement

Welke details zijn zichtbaar in een abonnement?

  • Gegevens van de betalingsprovider en de bron van het abonnement
  • Volgende transacties voor abonnementen aangemaakt via Stripe

Wat betekenen de verschillende statussen?

Status Stripe Paypal
Trial trialing
Active active active
Canceled canceled canceled
Suspended
suspended
Failed incomplete_expired
Incomplete incomplete, past_due approval pending, approved
Unpaid unpaid
Expired
expired

We hebben de abonnementsstatussen van Stripe en PayPal gegroepeerd volgens bovenstaande indeling. Bekijk wat deze statussen betekenen in Stripe en Paypal

Blijven deze statussen gesynchroniseerd met Stripe/PayPal?

  • Voor Stripe blijven de abonnementsstatus en ontvangen betalingen gesynchroniseerd met je Stripe dashboard. Als je bijvoorbeeld een abonnement in Stripe annuleert, wordt dit ook als Geannuleerd weergegeven in je abonnementslijst. Alle toekomstige betalingen blijven ook gesynchroniseerd met je Stripe dashboard.
  • De abonnementsstatus blijft niet gesynchroniseerd als het abonnement is aangemaakt via PayPal. Bij PayPal-abonnementen worden toekomstige betalingen momenteel niet bijgehouden. Het abonnement wordt wel geregistreerd zodat je abonnementen via PayPal kunt volgen.

Worden mislukte abonnementen door betalingsproblemen ook weergegeven?

Nee, als de betaling mislukt bij de eerste betaling voor het abonnement tijdens het verzenden van het bestelformulier, wordt dit niet geregistreerd op de abonnementenpagina. Je kunt het contact nog steeds volgen omdat het contact wel wordt aangemaakt in zowel 1-staps als 2-staps bestelformulieren.

Wat staat er niet op de abonnementenpagina?

  • Terugkerende sjablonen aangemaakt in de facturen-sectie
  • Abonnementen aangemaakt in de Lidmaatschappen-sectie
Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer later nog eens.