Email statistieken
Overzicht van statistieken
- Ontvangers: Het aantal contacten waarnaar je e-mails hebt verzonden
- Succesvol afgeleverd: Het aantal e-mails dat daadwerkelijk is bezorgd bij de ontvanger
- Geopend: Het totale aantal keren dat je e-mails zijn geopend
- Geklikt: Het aantal keren dat ontvangers op een link hebben geklikt
- Zachte bounces: E-mails die niet bezorgd zijn omdat de server niet beschikbaar was of de inbox vol was
- Harde bounces: E-mails die niet bezorgd zijn vanwege niet-bestaande of geblokkeerde e-mailadressen
- Uitgeschreven: Het aantal ontvangers dat zich heeft uitgeschreven via de link in de e-mail footer. Let op: na uitschrijving is het niet meer mogelijk om e-mails te versturen zonder gegronde reden
- Mislukt: Dit gebeurt bij ongeldige API-sleutels of ongeldige e-mailadressen
- Spam: Het aantal ontvangers dat je e-mail als spam heeft gemarkeerd
Waar vind je de statistieken?
Automatisering e-mails
Klik op het icoon met een taartdiagram en dan zie je vervolgens de statistieken onder elke mail in je automatisering verschijnen.
👉 In de statistieken modus kun je de automatisering niet bewerken.
Massa-acties
Ga naar Contacten → Massa-acties (Bulk acties). Klik op ‘Statistieken tonen’ bij de massa-actie waar je in geïnteresseerd bent.
Klik op een van de percentages om dit in detail te bekijken.
Gerelateerd artikel:
Hoe stel je een workflow in op basis van e-mail gebeurtenissen zoals klikken of openen
Email campagne statistieken
Waar vind ik campagne statistieken?
De statistieken zijn je sleutel tot het begrijpen van de prestaties van campagnes over een gekozen periode. Je vindt de statistieken voor campagnes in het tabje naast campagnes.
Hoe gebruik je campagne statistieken?
- Navigeer naar Marketing → Emails → Campagnes
Selecteer de optie Statistieken.
Kies het datumbereik
Voor prestatie trendanalyse, selecteer de relevante metriek uit de dropdown in de Prestatie Analyse sectie
Details voor individuele secties
Conversieoverzicht: Zie snel belangrijke cijfers zoals hoeveel bestellingen zijn geplaatst, de totale inkomsten, het percentage waarop bestellingen werden gedaan, en de gemiddelde bestelwaarde. Dit geeft je een momentopname van hoe goed je campagnes verkopen genereren.
Betrokkenheidsoverzicht: Krijg een gemakkelijk te begrijpen overzicht van hoe mensen omgaan met je e-mails. Zie hoeveel e-mails zijn verzonden, hoeveel zijn geopend, hoeveel ontvangers op links hebben geklikt, en hoeveel daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan. Het is als een trechter die je laat zien waar mensen afhaken en waar ze actie ondernemen. We tonen unieke klikken en openingen gemaakt door je contacten, ongeacht hoe vaak ze de campagne openen of klikken.
- Best presterende e-mails: Ontdek welke e-mails de meeste inkomsten genereren. Identificeer eenvoudig de top 5 e-mails die verkopen genereren, zodat je kunt leren van hun succes en dit kunt repliceren in toekomstige campagnes.
- Recente e-mailanalyse: Duik in de details van je meest recente e-mails. Toegang tot de 10 meest recente e-mails die zijn verzonden voor een grondige analyse. Dit stelt je in staat om te zien hoe je nieuwste campagnes presteren en om eventuele aanpassingen te maken voor betere resultaten. Deze secties zijn ontworpen om je duidelijke en bruikbare inzichten te geven in je e-mailcampagnes, zodat je weloverwogen beslissingen kunt nemen om je marketinginspanningen te verbeteren.
Statistieken voor individuele emails
Onderaan de statistieken pagina vind je individuele emails. Klik op een email om de statistieken van die email te zien.
Er opent een zijpaneel. Klik op ‘Laad meer statistieken’.
Statistieken over kliks en opens van individuele contacten
Onderaan deze pagina zie je ook exact wie van je contacten heeft geopend en wie heeft geklikt.