Facebook Conversions API Trigger in Workflows

Met Workflows kun je Facebook Conversion event acties toevoegen aan je automatisering om conversiedata terug te sturen naar Facebook zonder dat er cookies nodig zijn van een Facebook pixel!

Veelgestelde vragen:

Welke Workflow Triggers kan ik gebruiken met de FB Conversions event?

  1. Voor Funnel events in de Facebook conversion API actie kun je de volgende triggers gebruiken: Formulier Ingediend, Enquête Ingediend, Klant Heeft Afspraak Geboekt en Bestelformulier Ingediend. (Voor een afspraak werkt het alleen met "Klant Heeft Afspraak Geboekt", niet met "afspraak", omdat afspraken algemene triggers zijn en "Klant Heeft Afspraak Geboekt" de trigger is voor de widget; lees artikel Trigger: Klant boeked afspraak (link onderaan) voor meer informatie.)
  2. Voor Lead events in de Facebook conversion API actie kun je alleen de trigger "Facebook Lead Formulier Inzending" en "Pipeline Status Wijziging" gebruiken (Dit werkt alleen als je contact afkomstig is van een Facebook leadformulier)

Welke Event Details Parameters moet ik gebruiken?

Event Source URL

Welke Klantinformatie Parameters kan ik gebruiken?

Client IP-adres - niet hashen

Client user agent - niet hashen

E-mailadres

Voornaam

Achternaam

Browser ID (fbp) cookie - niet hashen

Click ID (fbc) cookie - niet hashen

Kan ik Custom Values gebruiken voor de Access Token en Pixel ID?

Ja, Custom Values werken in deze velden.

Waarom zie ik geen testevents in Facebook Business Manager?

Als je geen testconversie ziet, controleer dan het tabblad Diagnostics op fouten. Een veel voorkomend probleem is dat FB het domein heeft geblokkeerd. Controleer Instellingen > scroll naar beneden naar "Domains In Your Allow List", waar je het domein kunt goedkeuren

Werkt de 'Test Workflow' knop met het testen van FB conversies?

Ja

Waarom rapporteert Facebook de conversie als "Custom Event" terwijl ik "Lead" heb geselecteerd?

Dit gebeurt wanneer je testdata verstuurt (we weten niet precies waarom Facebook dit doet), maar bij een live conversie zal het als "Lead" worden weergegeven.

Kan ik offline events gebruiken met triggernamen zoals 'Telefoongesprek', 'opportunity statuswijziging', 'tag', etc. met de Facebook Conversion API actie?

Ja, dit is mogelijk en we gebruiken hiervoor de laatst beschikbare pixeldata om dit event te versturen. Als de fbclid ID gevonden wordt, wordt de data naar de conversion API verstuurd. Dit wordt het beste uitgelegd met de volgende voorbeelden:

Voorbeeld 1:

Contact aangemaakt via Facebook formulier inzending, dus de eerste attributiebron zal Paid Social (Facebook) zijn. Als je een workflow gebruikt met Facebook formulier inzending trigger, zal het contact een fbclid hebben en zal de workflow data versturen naar de conversion API (CAPI).

Extra gedrag - Als dat contact na verloop van tijd wordt omgezet naar een opportunity met add/update opportunity trigger, gebruik je de opportunity status trigger in de workflow om de data naar de conversion API te sturen, omdat het contact van het Facebook formulier een fbclid zal doorgeven.

Voorbeeld 2:

Contact aangemaakt via Google advertentie, organische Google zoekopdracht of direct verkeer, dus de eerste attributiebron zal Paid Search (Google) of Direct Traffic zijn. Als het contact na verloop van tijd interactie heeft met een Facebook formulier en deze invult, zal de laatste attributie Paid Social (Facebook) zijn met een fbclid voor het contact. Als je nu een workflow uitvoert met Facebook formulier inzending > Facebook conversion API, zal deze de data naar de conversion API versturen met fbclid.

Extra gedrag - Als dat contact na verloop van tijd wordt omgezet naar een opportunity met add/update opportunity trigger, gebruik je de opportunity status trigger in de workflow om de data naar de conversion API te sturen, omdat het contact van het Facebook formulier een fbclid zal doorgeven.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer later nog eens.