Offertes in de mobiele app

Je maakt en beheert offertes via het "Offertes/ Estimates" menu in de mobiele app.

Wat is een mobiele offerte?

Een mobiele offerte maak je ter plekke bij de klant. Je stelt een lijst samen met de benodigde werkzaamheden, materialen, personeel en tijd. De offerte kan later nog worden aangepast tijdens de uitvoering van het werk.

Offertes dashboard

Het dashboard toont:

  1. Verstuurde offertes
  2. Geaccepteerde offertes
  3. Afgewezen offertes
  4. Gefactureerde offertes
  5. Filters om offertes te zoeken op status en datum
  6. Overzicht van alle offertes (concept, openstaand, betaald, etc.) gemaakt via web of mobiel
  7. Nieuwe offerte maken
  8. Acties per offerte:
    1. Tik - Hoofdactie (bijvoorbeeld offerte bewerken)
    2. Lang indrukken - Alle beschikbare acties (zoals link kopiƫren of markeren als geaccepteerd)
    3. Veeg naar links - Belangrijkste acties plus meer opties (zoals bewerken of verwijderen)

Offertes maken

Open het menu in de mobiele app en ga naar Offertes. Klik op de plus "+" knop om een nieuwe offerte te maken.

Vul de basisgegevens in: koppel een contactpersoon, geef de offerte een naam, stel verzenddatum en vervaldatum in en voer het offertenummer in.

Voeg items toe aan de offerte - eigen items of catalogusitems. Je kunt btw aan producten koppelen en de juiste variant combinaties kiezen.

Voeg voorwaarden en opmerkingen toe

Controleer de offerte: check de contactgegevens van de ontvanger, verzend- en vervaldatum en de itemdetails. Je kunt nu ook kortingen toevoegen.

Na controle kun je de offerte per e-mail of sms versturen, of beiden.

De klant kan de offerte accepteren of afwijzen.

Voor geaccepteerde offertes kun je een factuur aanmaken om betalingen te ontvangen.

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer later nog eens.