Hoe migreer je Shopify stores naar Voluit Suite

(inclusief producten, collecties, orders, contacten en transacties)?

Je kunt eenvoudig je producten en collecties importeren en synchroniseren van Shopify naar Voluit Suite. Daarnaast kun je als Shopify store eigenaar gebruikmaken van de marketingtools van Voluit Suite, zoals triggers als Order Submitted Trigger en Payment Received Trigger voor betere automatisering.

Hoe te gebruiken:

  1. Toegang tot de integratie: Je vindt de Shopify-integratie binnen je account via: Instellingen > Integratie > Shopify.
  2. Koppel je Shopify Store: Klik op de "verbinden" knop om te beginnen met de setup. Er verschijnt een venster waarin je een Admin API access Token en een geldige Shopify store URL moet invoeren als eerste stap.
  3. Selecteer data om te importeren: In de tweede stap ga je naar het Import Elements scherm, waar je kunt selecteren welke data je wilt importeren vanuit je Shopify store. De beschikbare opties voor import zijn: Contacten, Orders, Transacties, Producten, Collecties.
  4. Configureer synchronisatie-instellingen: De derde en laatste stap brengt je naar het Sync Settings scherm, waar je kunt kiezen welke data je in de toekomst continu wilt synchroniseren van Shopify naar Voluit Suite. De opties voor synchronisatie zijn: Contacten, Orders, Transacties, Order submitted trigger, Payment received trigger, Producten, Collecties.
  5. Voltooi de setup: Nadat je de gewenste elementen hebt geselecteerd om te importeren en synchroniseren, klik je op Opslaan. Het import- en synchronisatieproces kan enige tijd duren.
  6. Beheer instellingen: Zodra de Shopify-integratie succesvol is gekoppeld, kun je de elementen die je wilt synchroniseren voor toekomstige orders uit je Shopify store in- of uitschakelen.
  7. Data opnieuw importeren: Als je data opnieuw wilt importeren, kun je de integratie ontkoppelen en opnieuw koppelen, zodat je eventuele gemiste data alsnog kunt importeren.

Opmerkingen:

  • Belastingen worden niet gekoppeld in Producten tijdens het importeren of synchroniseren van de Producten.
  • Voor elke order wordt slechts één transactie aangemaakt in Voluit Suite.
  • Orderstatussen worden gemarkeerd als "Completed" of "Cancelled" wanneer ze worden gesynchroniseerd met Shopify.
  • Samengevoegde contacten in Shopify krijgen het primaire contact bijgewerkt in Voluit Suite.
  • Als er geen wijzigingen zijn aan de SEO-details in Shopify (standaard SEO-instellingen), worden de data als null ontvangen in Voluit Suite.

Veelgestelde vragen

V: Waarom synchroniseren mijn contacten niet vanuit Shopify?

Antwoord: Door een Shopify API-update geeft het Basic-plan geen toegang meer tot klant PII (klantnamen, e-mails, adressen, telefoonnummers). Deze data is nodig om Contacten aan te maken in het platform.

Opmerking: Om contacten te synchroniseren, moet je upgraden naar Shopify Grow, Advanced of Plus-plan.

Referentie: https://community.shopify.com/c/shopify-discussions/no-more-customer-pii-in-custom-app-integrations-for-shopify/m-p/2496209

V: Welke Shopify-data kan synchroniseren op het Basic-plan?

Antwoord: Op het Basic-plan kun je nog steeds importeren en synchroniseren:

- Producten

- Collecties

Maar je kunt niet synchroniseren:

- Contacten

- Orders

- Transacties

V: Waar kan ik app-rechten controleren of beheren?

Beheer je Shopify app-configuratie hier: Shopify App Configuration

V: Waar kan ik mijn Shopify Store-naam vinden?

Als je je Shopify store-naam niet weet, kun je deze vinden door in te loggen op je Shopify-account. Zodra je inlogt op Shopify, kun je je store-naam vinden door te kijken naar de URL bovenaan de pagina - je store-naam is de naam of combinatie van letters en cijfers rechts van "store/". In dit voorbeeld zou de store-naam ef760-ef zijn.

Afbeeldingen:

  • Shopify Integratie:

image

  • Store-details toevoegen:

image

  • Elementen importeren vanuit Shopify:

image

  • Toekomstige synchronisatie-rechten van Shopify naar Voluit Suite

image

  • Product geïmporteerd van Shopify naar Voluit Suite:

image

image

  • Collecties geïmporteerd van Shopify naar Voluit Suite

image

image

Setup aan Shopify-kant - Maak een Custom App aan in je Shopify Store

Voordat we de integratie instellen, moeten we een custom app aanmaken in je Shopify store.

1.1 Log in op je Shopify store en klik op "Apps" in je dashboard

1.2 Klik vervolgens op "Develop apps" bovenaan het scherm, zoals weergegeven in onderstaande afbeelding

1.3 Klik vervolgens op "Allow custom app development" (als je deze rechten al hebt ingeschakeld, stuurt Shopify je door naar Stap 1.5)

1.4 Klik in het volgende scherm op "Allow custom app development"

1.5 Klik vervolgens op "Create an app"

1.6 Voer een naam in voor de app (bijvoorbeeld "Marvel's App"), selecteer je e-mailadres bij App developer en klik op "Create app"

1.7 Klik vervolgens op "Configure Admin API scopes" om de Admin API-integratie te configureren


1.8 Zoek/scroll naar beneden naar "Orders" en schakel minimaal "read_orders" toegang in

1.9 Voeg de "read_customers" scope toe. Bewerk in de configuratie de "Admin API Integrations". In dit gedeelte onder customers, vink je het "read_customers" selectievakje aan.

1.10 Zoek/scroll vervolgens naar beneden naar "Products" en schakel minimaal "read_products" toegang in

1.11 Zoek/scroll vervolgens naar beneden naar "Inventory" en schakel minimaal "read_inventory" toegang in

1.12 Zodra je leestoegang hebt ingeschakeld op "Orders, Product, Customer, en Inventory", sla je de app op door rechtsboven op de "Save" knop te klikken

1.13 Klik na het opslaan op "Install app" zoals in onderstaande afbeelding

1.14 Klik vervolgens op "Install" in de pop-up zoals in onderstaande afbeelding

en voilà, je app is klaar om te worden geïntegreerd!

1.15 Na de installatie vind je het "Admin API access token" dat je nodig hebt voor de Shopify-integratie onder het gedeelte API credentials. Klik op "Reveal token once" om toegang te krijgen tot het token

1.16 Kopieer het "Admin API access token" door op het klembord-icoon te klikken

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer later nog eens.