Actie: Conversatie AI
Belangrijkste kenmerken van de "Conversatie AI" workflow actie:
- Maak deze actie om een vraag te stellen aan een contact
- Maak vertakkingen voor voorwaardelijke stroom op basis van het antwoord van het contact
- Pas persoonlijkheid en aanvullende instructies aan voor de bot
- Gebruik dezelfde bot-training die is gedaan voor de Conversatie AI Bot
Vraag voor het contact
Dit is de hoofdvraag die de bot aan de klant zal stellen. De bot stelt deze vraag en reageert ook op een inkomend bericht van een contact (indien aanwezig)
Vertakkingen en voorwaarden
Er zijn 2 standaard vertakkingen die voor elke actie worden gemaakt met de mogelijkheid om nieuwe vertakkingen te maken.
Standaard vertakkingen:
- Time Out - Het contact reageert niet binnen de tijd die in de actie is opgegeven
- Geen voorwaarde voldaan - Het contact heeft binnen de time-out periode gereageerd, maar er is aan geen enkele voorwaarde voldaan
Nieuwe vertakkingen:
- Elke vertakking moet een naam hebben en een voorwaarde op basis waarvan het contact die vertakking zal volgen
Prompt - Persoonlijkheid en aanvullende instructies
Met de schakelaar "Geavanceerde bot-configuratie" kun je de "Persoonlijkheid" en "Aanvullende instructie" voor de Gesprekken AI Bot bekijken en aanpassen.
De prompt wordt gegenereerd door het combineren van:
- "Persoonlijkheid"
- "Aanvullende instructie"
- Vraag voor het contact
- Context uit de bot-training gedaan voor de Gesprekken AI Bot
- Voorgaand gesprek tussen het account en het contact
Kanaal
Kies één kanaal uit SMS, LIVE CHAT, FB en IG waar de bot het bericht naar het contact stuurt.
Werking van de Gesprekken AI Actie
Zodra de "Gesprekken AI" Actie is geconfigureerd, verloopt het proces als volgt wanneer een contact de actie bereikt:
- De prompt wordt gegenereerd en het bericht wordt verzonden vanaf de Gesprekken AI bot naar het contact (indien nodig is de context voor de bot beschikbaar vanuit de "Bot-training" in de Gesprekken AI Bot account-instellingen)
- De bot wacht nu op een antwoord van het contact gedurende de tijd die in de actie is geconfigureerd
- Als het contact niet binnen de opgegeven periode reageert, gaat het naar de "Time-Out" vertakking (gebruik deze vertakking om follow-ups te maken)
- Zodra het contact binnen de periode reageert, controleert de bot welke voorwaarde is voldaan vanuit het antwoord van het contact en als er geen voorwaarde is voldaan, gaat het contact naar de "Geen voorwaarde voldaan" vertakking (gebruik de "GOTO" acties om de vragen te stellen)
- Als aan een voorwaarde is voldaan, gaat het contact naar die betreffende vertakking