DM automatisering in Voluit Suite

Overzicht

Door middel van het opzetten van een automatisering met social media triggers en acties kunnen jouw social media volgers door het reageren of DM'en met een specifiek woord een workflow triggeren.

Triggers en acties

We gebruiken hiervoor de volgende Triggers en acties:

Trigger: Facebook/Instagram - Comment(s) on a Post

Trigger: Customer replied

Actie: Facebook/Instagram Interactive Messenger


Kijk voor uitleg per trigger in de links onderaan dit artikel.

Video uitleg

Workflow uit de video - Stuur links en geef quick reply opties

Trigger: Customer replied

Trigger: Instagram - Comment on a Post

Actie: Respond on Comment/ Reageer in de reacties

Actie: Instagram interactieve messenger met quick replies

Bij de Quick reply kun je ook een wachttijd definieren. Die kun je heel lang zetten als dit de laatste stap in je workflow is. Standaard staat die op 1 minuut. De quick reply opties verdwijnen sowieso als er berichten achteraan komen.


Hoe zien de quick replies eruit in de DM

Workflow 2 uit de video - Geef buttons als opties

Het eerste deel van de workflow is hetzelfde.

Actie: Instagram interactieve messenger met buttons

Bij de buttons kun je ook een wachttijd definieren. Die kun je heel lang zetten als dit de laatste stap in je workflow is. Standaard staat die op 1 minuut. De knoppen blijven hoe dan ook zichtbaar en klikbaar in je DM.


Hoe zien de knoppen eruit in de DM

Heeft dit je vraag beantwoord? Bedankt voor de feedback! Er was een probleem bij het versturen van je feedback. Probeer later nog eens.