DM automatisering in Voluit Suite
Overzicht
Door middel van het opzetten van een automatisering met social media triggers en acties kunnen jouw social media volgers door het reageren of DM'en met een specifiek woord een workflow triggeren.
Triggers en acties
We gebruiken hiervoor de volgende Triggers en acties:
Trigger: Facebook/Instagram - Comment(s) on a Post
Trigger: Customer replied
Actie: Facebook/Instagram Interactive Messenger
Kijk voor uitleg per trigger in de links onderaan dit artikel.
Video uitleg
Workflow uit de video - Stuur links en geef quick reply opties
Trigger: Customer replied
Trigger: Instagram - Comment on a Post
Actie: Respond on Comment/ Reageer in de reacties
Actie: Instagram interactieve messenger met quick replies
Bij de Quick reply kun je ook een wachttijd definieren. Die kun je heel lang zetten als dit de laatste stap in je workflow is. Standaard staat die op 1 minuut. De quick reply opties verdwijnen sowieso als er berichten achteraan komen.
Hoe zien de quick replies eruit in de DM
Workflow 2 uit de video - Geef buttons als opties
Het eerste deel van de workflow is hetzelfde.
Actie: Instagram interactieve messenger met buttons
Bij de buttons kun je ook een wachttijd definieren. Die kun je heel lang zetten als dit de laatste stap in je workflow is. Standaard staat die op 1 minuut. De knoppen blijven hoe dan ook zichtbaar en klikbaar in je DM.